Proč nejsou papírové tašky s vlastním potiskem příliš oblíbené

Proč nejsou papírové tašky s vlastním potiskem příliš oblíbené

Není to tak dávno, co i u nás nastal boom papírových tašek, především pak v super a hypermarketech. Tyto byly považovány za lepší, ekologičtější variantu klasických igelitek, a v jednu chvíli se zdálo, že je zcela vytlačí z trhu.

Avšak jen máloco je tak horké, jak se to uvaří. Ukázalo se totiž, že jak rychle jejich hvězda stoupala, stejně rychle zase zapadla. A rozhodně to nebylo vzhledem – mohli jsme si totiž nechat vyrobit papírové tašky s vlastním potiskem, čehož zhusta využívaly nejrůznější firmy, podobně jako předtím u těch igelitových.

klasická papírová taška

Můžeme se tedy ptát, proč jejich obliba opět tak rychle klesla, že obchody byly nuceny vrátit se zpět k igelitovým taškám, aby alespoň nějaký prodali, neboť zákazníci si zhusta nosili svoje. A nedělali to samozřejmě jen proto, aby ušetřili. Ukázalo se totiž, že papír není zrovna ideálním materiálem pro tento účel, byť se nás stále ještě snaží mnohé firmy přesvědčit o opaku.

Jejich hlavní vadou je nízká životnost, způsobená především tím, že se velmi snadno poškodí, především protrhnutím. Jakmile o ní totiž dáte něco s ostřejšími rohy, můžete si být téměř jisti, že doma budete moci vaši tašku vyhodit a koupit novou.

papírová taška s vánočním motivem

To byl také původní zájem podniků. Žádnému z nich ve skutečnosti příliš nešlo o ekologii, byť se tak tvářili. Hlavním motivátorem zde byl zisk, a vedoucí pracovníci očekávali, že je lidé budou kupovat tak, jako doposud. To však není vše, co zákazníky trápilo.

Jako problém se ukázala také nízká nosnost. A zde se při nadměrném použití neutrhlo ucho, nýbrž se protrhlo dno a veškerý nákup, který jste zrovna nesli, se rozkutálel po zemi. To rozhodně nebyla ideální situace, zvláště pokud se vám to stalo během přecházení frekventované silnice.

I proto na ně lidé velmi brzy zanevřeli a vrátili se ke klasickým, časem prověřeným igelitkám. Ty jsou totiž pro opakované použití podstatně lepší.